LAI VALIK REKLAAMKINGITUSI

Kõik reklaamteenused ühest kohast - mugav, kiire ning professionaalseim teenindus

8 põhilist viga, millest reklaamtoodete kasutamisel hoiduda

11.02.2018

Jagage seda artiklit sõpradega:

Viimati uuendatud: 25.07.2018

Ettevõtted jagavad oma klientidele sageli reklaamkingitusi. Enamik neist toimivad hästi, kuid mõni võib ka kolinal läbi kukkuda. Keerulistes olukordades, mil ettevõtjal on igapäevase müügitegevuse, kasumijahi ja kliendirahulolu tagamisega tuli takus, ei ole neil sageli aega analüüsida, miks reklaamtooted soovitud tulu ei too.

Antud probleemi tuumani jõudmiseks vaatame kaheksat peamist viga, mida ettevõtted teevad ning millega peaks reklaamkingituste tellimisel arvestama.

1.       Esmalt tuleb tähelepanu pöörata sellele, kas reklaamtoodete jaotusplaani korrektselt järgitakse ning see vastavas ajagraafikus ka lõpule viiakse. Näiteks, kui jagate firmakingitusena kalendreid, mis peaksid parimate klientideni jõudma aasta alguses, toimetatakse need kohale liiga hilja ning seeläbi tabab ka äri tugev tagasilöök.

Võib-olla ei pööranud kalendrite väljasaatmise eest vastutav inimene piisavalt tähelepanu sellele, et tooted tuleb õigel ajal teele panna ning seepärast jäid kalendrid kapipõhja vedelema. Või unustasid müügiinimesed need uksest välja minnes kaasa haarata ning kingitused jäid kohale toimetamata.

Kummalgi juhul on tagajärg see, et niinimetatud firmameened nagu kalendrid jäävad ettevõttesse veebruari lõpuni. Nii raisatakse aega, raha ning ressursse. Sedalaadi probleemide vältimiseks tuleb tegevus põhjalikult ette valmistada ning seatud plaanidest ka kindlalt kinni pidada.

2.       Ideaalis võiks ettevõte reklaamkingitused kohale toimetada mõne nädala või isegi mõne päevaga, kui tooted on varem valmis varutud. Kuid kogu müügiedendustegevust ei tohiks sellele üles ehitada. Hulga taibukam ning ka riskivabam on reklaamkingituste otsimisega varakult algust teha ja vähemalt 3-4 kuud enne üritust varuks jätta.

Kui ostate suures koguses reklaamtooteid, võib raha märkimisväärselt kokku hoida seeläbi, kui te varustaja tooted otse välismaa tehasest tellib. See aga tähendab, et neile tuleb vähemalt 3-4 kuud aega jätta.

Teisalt tuleb valmis olla ka ootamatusteks, kuivõrd kõik plaanid ei pruugi nii sujuvalt täituda, kui algselt planeeritud. Näiteks võib juhtuda, et teie ettevõtte kujunduselementide paigutamine tootele võib veidi lisatööd vajada. Kui siingi olukorras endale mõne nädala varuks jätate, võite siiski veel kindel olla, et kõik ka korrektselt teostatakse.

3.       Paljud ettevõtted ei mõtle ka sellele, et nad ei pruugi täpselt teada, mida nende kliendid kingiks sooviksid saada. Vale oleks jääda vana harjumuse orjaks. See, et olete varem alati graveeritud tooteid, kohvikruuse või muud kinkinud, ei tähenda, et peaksitegi neid ärikingitusi ostma jääma.

Oluline on endalt küsida, mida te kliendid või töötajad tegelikult kingiks tahaksid saada. Mõned ettevõtted teevad selle vea, jäädes korrutama, et nad on ju alati niisuguseid kingitusi teinud. Iga ettevõtte eesmärk peaks olema saada kliendilt paremat tagasisidet ning samas ka püüda nende tähelepanu, et seeläbi müüki suurendada.

4.       Järgmine tõsine viga on see, kui ettevõte pole oma toodetele või reklaamkingitustele selget eesmärki andnud. Kuigi tikanditega kingituse laadis reklaamtoode võib kliendis tõepoolest elevust tekitada, peab see ka oma peamist eesmärki täitma. Seega on oluline ootused täpselt määratleda, et tekiks hiljem ka ülevaade sellest, kui edukas antud tegevus üldse on. Kui te eesmärk on näiteks kliendivoolu oma müügileti juurde suunata, on tarvis selgepiirilist tegevuskava, kuidas selleni jõuda, milliseid mahte suudate ja soovite teenindada. Kui te eesmärk on aga saada uusi kliente, tuleb teil konkreetne sihtarv välja arvutada.

Reklaamtooted võivad õigesti kasutades vägagi väärtuslikuks vahendiks osutuda. Seega ei tohiks kunagi püüelda teatud turunduseesmärgi poole vale tootega, sest nii võite tulemustes ainult pettuda.

5.       Järgmiseks on oluline meeles pidada, et reklaamkingitused on teie ettevõtte brändi saadikud kogu maailmas. Kingitused, mida jagate üritustel, messidel või isiklikult oma klientidele, jätavad teie ärist erakordselt tugeva mulje. Kliendid ei jää teid hea sõnaga meenutama, kui kingitus on halva kvaliteediga ega tööta korrektselt. Odavate toodete jagamisega võite oma brändile hoopis kahju teha ning sellisel juhul on parem juba üldse mitte midagi kinkida. Müügitöö edukuse või läbikukkumise seisukohalt on oluline parema kvaliteediga toote nimel veidi enam pingutada.

6.       Üks peamisi aspekte, mida enamik ettevõtteid ignoreerivad, on see, et nad ei mõista hästi oma sihtrühma. Kõikidele meeldib jagada huvitavaid ning kasulikke reklaamtooteid. Teisalt on oluline meeles pidada, et nende kinkide eesmärk on köita nii praeguste kui potentsiaalsete klientide meeli ning suunata nad teie äri järgmisele tasandile viima. Pole mõtet valida tooteid, mis imponeerivad inimestele väljaspool teie sihtturgu. Reklaamtoodete turundusstrateegia seisukohalt on parim viis leida just teie konkreetsele sihtrühmale suunatud unikaalne reklaamkingitus.

7.       Jagatavad ärikingitused on olulised, kuid veelgi olulisem on pöörata tähelepanu tootele trükitud ettevõtte nimele, logole ja muule informatsioonile, mis kõigile nähtavaks saab. Ideaalis tuleks tootele trükkida selget infot oma ettevõtte kohta, mis annaksid kliendile teavet, kuidas teie tooteid või teenuseid osta.

Paljud ettevõtted trükivad tootele ettevõtte logo, nime, aadressi ning telefoninumbri. Samuti reklaamlause või teatud liiki kujutise. Üldiselt on reklaamtoodetel vähe ruumi, mistõttu on trükitava teabe hulk piiratud. Seega on oluline teha õiged valikud. Samuti tuleb üle kontrollida, et tootele trükitav teave on ikka õige, sest väär informatsioon võib teie reklaamile sootuks vee peale tõmmata.

8.       Turul leidub praegu tuhandeid odavaid reklaamtooteid. Paljusid tooteid pakuvad mitmed erinevad ettevõtted. Seega on oluline valida õige koostööpartner, kelle tehtud tööd on usaldusväärsed. Mõistlik on esmalt pisut taustatööd teha ning uurida, kas teie koostööpartneril on positiivne maine või ei.

Paljud ettevõtted on väga hinnatundlikud, mistõttu ei investeeri nad eriti kvaliteeti ega klienditeenindusse. Tugevad ettevõtted trükivad tooted sageli ise ning seetõttu on neil ka põhjalik kvaliteedikontroll. Seega tuleb teil veenduda, et suhtlete just õige inimesega, kui teie tellimusega probleeme peaks tekkima.


Häid ideid reklaamtoodete valimise kohta saab veel sellistest lugudest:

 

8 põhilist viga, millest reklaamtoodete kasutamisel hoiduda

7 tüüpilist viga firmakingituste ja ärikingituste tegemisel 

Kuidas reklaamkingituste abil müüki kasvatada?

Reklaamkingitused, mis tegelikult ka töötavad!

Kuidas firmakingituste tellimisel säästa aega ja raha?

Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust?

Kingitus töötajale - ettevõtte edu alus!

Jagage seda artiklit sõpradega: