8 põhilist viga, millest reklaamtoodete kasutamisel hoiduda
Viimati uuendatud: 25.07.2018
Ettevõtted jagavad oma klientidele sageli reklaamkingitusi. Enamik neist toimivad
hästi, kuid mõni võib ka kolinal läbi kukkuda. Keerulistes olukordades, mil
ettevõtjal on igapäevase müügitegevuse, kasumijahi ja kliendirahulolu
tagamisega tuli takus, ei ole neil sageli aega analüüsida, miks reklaamtooted
soovitud tulu ei too.
Antud probleemi tuumani jõudmiseks vaatame kaheksat
peamist viga, mida ettevõtted teevad ning millega peaks reklaamkingituste tellimisel
arvestama.
1.
Esmalt tuleb tähelepanu pöörata sellele, kas
reklaamtoodete jaotusplaani korrektselt järgitakse ning see vastavas
ajagraafikus ka lõpule viiakse. Näiteks, kui jagate firmakingitusena kalendreid, mis peaksid parimate klientideni jõudma aasta alguses, toimetatakse
need kohale liiga hilja ning seeläbi tabab ka äri tugev tagasilöök.
Võib-olla ei pööranud
kalendrite väljasaatmise eest vastutav inimene piisavalt tähelepanu sellele, et
tooted tuleb õigel ajal teele panna ning seepärast jäid kalendrid kapipõhja
vedelema. Või unustasid müügiinimesed need uksest välja minnes kaasa haarata
ning kingitused jäid kohale toimetamata.
Kummalgi juhul on
tagajärg see, et niinimetatud firmameened nagu kalendrid jäävad ettevõttesse
veebruari lõpuni. Nii raisatakse aega, raha ning ressursse. Sedalaadi
probleemide vältimiseks tuleb tegevus põhjalikult ette valmistada ning seatud
plaanidest ka kindlalt kinni pidada.
2.
Ideaalis võiks ettevõte reklaamkingitused kohale
toimetada mõne nädala või isegi mõne päevaga, kui tooted on varem valmis
varutud. Kuid kogu müügiedendustegevust ei tohiks sellele üles ehitada. Hulga
taibukam ning ka riskivabam on reklaamkingituste otsimisega varakult algust
teha ja vähemalt 3-4 kuud enne üritust varuks jätta.
Kui ostate suures
koguses reklaamtooteid, võib raha märkimisväärselt kokku hoida seeläbi, kui te
varustaja tooted otse välismaa tehasest tellib. See aga tähendab, et neile
tuleb vähemalt 3-4 kuud aega jätta.
Teisalt tuleb valmis
olla ka ootamatusteks, kuivõrd kõik plaanid ei pruugi nii sujuvalt täituda, kui
algselt planeeritud. Näiteks võib juhtuda, et teie ettevõtte kujunduselementide
paigutamine tootele võib veidi lisatööd vajada. Kui siingi olukorras endale
mõne nädala varuks jätate, võite siiski veel kindel olla, et kõik ka
korrektselt teostatakse.
3.
Paljud ettevõtted ei mõtle ka sellele, et nad ei pruugi
täpselt teada, mida nende kliendid kingiks sooviksid saada. Vale oleks jääda
vana harjumuse orjaks. See, et olete varem alati graveeritud tooteid,
kohvikruuse või muud kinkinud, ei tähenda, et peaksitegi neid ärikingitusi
ostma jääma.
Oluline on endalt
küsida, mida te kliendid või töötajad tegelikult kingiks tahaksid saada. Mõned
ettevõtted teevad selle vea, jäädes korrutama, et nad on ju alati niisuguseid
kingitusi teinud. Iga ettevõtte eesmärk peaks olema saada kliendilt paremat
tagasisidet ning samas ka püüda nende tähelepanu, et seeläbi müüki suurendada.
4.
Järgmine tõsine viga on see, kui ettevõte pole oma
toodetele või reklaamkingitustele selget eesmärki andnud. Kuigi tikanditega
kingituse laadis reklaamtoode võib kliendis tõepoolest elevust tekitada, peab see
ka oma peamist eesmärki täitma. Seega on oluline ootused täpselt määratleda, et
tekiks hiljem ka ülevaade sellest, kui edukas antud tegevus üldse on. Kui te
eesmärk on näiteks kliendivoolu oma müügileti juurde suunata, on tarvis
selgepiirilist tegevuskava, kuidas selleni jõuda, milliseid mahte suudate ja
soovite teenindada. Kui te eesmärk on aga saada uusi kliente, tuleb teil
konkreetne sihtarv välja arvutada.
Reklaamtooted võivad
õigesti kasutades vägagi väärtuslikuks vahendiks osutuda. Seega ei tohiks kunagi
püüelda teatud turunduseesmärgi poole vale tootega, sest nii võite tulemustes ainult
pettuda.
5.
Järgmiseks on oluline meeles pidada, et reklaamkingitused
on teie ettevõtte brändi saadikud kogu maailmas. Kingitused, mida jagate
üritustel, messidel või isiklikult oma klientidele, jätavad teie ärist
erakordselt tugeva mulje. Kliendid ei jää teid hea sõnaga meenutama, kui
kingitus on halva kvaliteediga ega tööta korrektselt. Odavate toodete
jagamisega võite oma brändile hoopis kahju teha ning sellisel juhul on parem
juba üldse mitte midagi kinkida. Müügitöö edukuse või läbikukkumise seisukohalt
on oluline parema kvaliteediga toote nimel veidi enam pingutada.
6.
Üks peamisi aspekte, mida enamik ettevõtteid ignoreerivad,
on see, et nad ei mõista hästi oma sihtrühma. Kõikidele meeldib jagada
huvitavaid ning kasulikke reklaamtooteid. Teisalt on oluline meeles pidada, et
nende kinkide eesmärk on köita nii praeguste kui potentsiaalsete klientide
meeli ning suunata nad teie äri järgmisele tasandile viima. Pole mõtet valida
tooteid, mis imponeerivad inimestele väljaspool teie sihtturgu. Reklaamtoodete
turundusstrateegia seisukohalt on parim viis leida just teie konkreetsele
sihtrühmale suunatud unikaalne reklaamkingitus.
7.
Jagatavad ärikingitused on olulised, kuid veelgi olulisem
on pöörata tähelepanu tootele trükitud ettevõtte nimele, logole ja muule
informatsioonile, mis kõigile nähtavaks saab. Ideaalis tuleks tootele trükkida
selget infot oma ettevõtte kohta, mis annaksid kliendile teavet, kuidas teie
tooteid või teenuseid osta.
Paljud ettevõtted
trükivad tootele ettevõtte logo, nime, aadressi ning telefoninumbri. Samuti
reklaamlause või teatud liiki kujutise. Üldiselt on reklaamtoodetel vähe ruumi,
mistõttu on trükitava teabe hulk piiratud. Seega on oluline teha õiged valikud.
Samuti tuleb üle kontrollida, et tootele trükitav teave on ikka õige, sest väär
informatsioon võib teie reklaamile sootuks vee peale tõmmata.
8.
Turul leidub praegu tuhandeid odavaid reklaamtooteid. Paljusid
tooteid pakuvad mitmed erinevad ettevõtted. Seega on oluline valida õige
koostööpartner, kelle tehtud tööd on usaldusväärsed. Mõistlik on esmalt pisut
taustatööd teha ning uurida, kas teie koostööpartneril on positiivne maine või
ei.
Paljud ettevõtted on väga hinnatundlikud, mistõttu ei investeeri nad eriti kvaliteeti ega klienditeenindusse. Tugevad ettevõtted trükivad tooted sageli ise ning seetõttu on neil ka põhjalik kvaliteedikontroll. Seega tuleb teil veenduda, et suhtlete just õige inimesega, kui teie tellimusega probleeme peaks tekkima.
Häid ideid reklaamtoodete
valimise kohta saab veel sellistest lugudest:
8
põhilist viga, millest reklaamtoodete kasutamisel hoiduda
7
tüüpilist viga firmakingituste ja ärikingituste tegemisel
Kuidas
reklaamkingituste abil müüki kasvatada?
Reklaamkingitused,
mis tegelikult ka töötavad!
Kuidas
firmakingituste tellimisel säästa aega ja raha?
Kuidas
mõõta reklaamkingituste tasuvust?