Kingitus töötajale - ettevõtte edu alus!
Kas sinu ettevõttel on töötajate kingituste programmi?
Ilmselt on kõik nõus, et heade töötajate leidmine ja
hoidmine läheb iga päevaga järjest raskemaks. Üheks vahendiks, mis aitab sinu
ettevõttel töötajaid lojaalsena hoida, on reklaamkingitused.
Firmakingi abil on võimalus töötajaid oma ettevõttega
paremini siduda. Lojaalsemad töötajad vähendavad omakorda kaadri voolavust ja su
ettevõttel on võimalus kokku hoida uute töötajate koolituskuludelt .
Püsivam kollektiiv mõjub üldjuhul paremini ka teistele töötajatele
ja ettevõtte sisekliimale.
Personalijuhi roll kingituste valimisel
Näeme üha enam, et ärikingituste
tellimine on usaldatud personalijuhi või -osakonna kätte. See on väga hea
mõte, sest ärikingitused aitavad tõhusalt töötajate lojaalsust tõsta ja neid
ettevõttes hoida. Personaliosakond on aga just see lähim lüli juhtkonna ja
töötajate vahel.
Kuid reklaamkingi tegemine ei pea algama alles töötaja tööle
asumisega. Juba värbamisprotsessis tekib
potentsiaalsel töötajal ettevõttest esimene mulje. Ka väike meene
pastapliiatsi või mõne muu asjakese näol loob firmast positiivsema kuvandi.
Huvitavad faktid Austraalias ja Uus-Meremaal läbi viidud uuringust:
·
52% inimestel on ettevõttest positiivsem
arvamus, kui nad on saanud selle reklaamkingituse.
·
76% inimestel on meeles reklaamtootel olnud logo
või sõnum.
·
55% inimesi hoiab ärikingitusi alles kauem kui
aasta.
·
Peaaegu 50% inimestest kasutab firmakingitusi
igapäevaselt.
·
91% inimestel on oma köögis vähemalt üks logoga
reklaamtoode.
·
81% inimestel on köögis kaks või enam
reklaamtoodet.
·
74% inimestel on kontoris vähemalt üks
firmakink.
·
59% inimestel on kontoris kaks või rohkem
ärikinki.
Lähemalt saab selle põneva uuringu kohta lugeda Logotrade’i blogist
Firma sümboolikaga rõivad
Ettevõtte logoga
rõivad aitavad uuel töötajal kiiremini meeskonda sulanduda. Samuti saab nende
abil tutvustada väärtusi ning kinnitada, et ta on nüüd meeskonna täisväärtuslik
liige.
Firmal omakorda on aga samuti mitmeid võimalusi seda
positiivselt ära kasutada. Logoga varustatud rõivastega töötajate pildid
sotsiaalmeedias ja ettevõtte kodulehel aitavad tublisti kaasa positiivse
kuvandi loomisele.
Kas teadsite, et logo
kasutamine töötaja riietel loob rohkem ja soodsama hinnaga kontakte, kui pelgalt
ettevõtte logo näitamine internetis?
Jah, lugesite õigesti, reklaamkingituste tasuvust saab
tõesti mõõta! Rohkem lugemist leiate selle kohta blogiartiklist „Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust“.
Töötajatele firmakingituste tegemisel on pikaajaline mõju.
Tunnustamine motiveerib töötajaid ning ettevõte meene, mis
on tõesti kvaliteetne ja töötajale vajalik ese, on üks soodsamaid viise
selleks. Kõige parem on, kui kingitus on personaalne ja seotud töötaja huvidega
– see annab talle kinnitust, et tunnete huvi tema tegemiste vastu.
Teie töötajad on ka
esimesed tagasiside andjad reklaamkingituste valikule. Neilt saab kohe infot,
kas reklaamtoode, mis tundus juhtkonnale hea valikuna, tegelikult neid endid ka
kõnetab. Sellepärast on meil alati hea
meel, kui ettevõte on kaasanud reklaamkingituste valimise protsessi ka
personaliosakonna.
Tunnustamisprogramm viib tulemusteni
Mitmed meie
pikaajalised kliendid on edukalt rakendanud oma ettevõttes
tunnustamisprogrammi. Seepärast julgeme seda soovitada ka teile. Tegemist
on läbiproovitud ja töötava lahendusega. Silmas tuleb aga pidada, et seda on vaja teha järjepidevalt.
Millal tunnustada firmakingiga?
·
Värbamisel
kingituseks väike kontaktimeene.
·
Tööle
asumisel tööriided, reklaamsärk, fliis või mõni muu personaalne kingitus.
·
Ettevõtte poolt meenega meeles pidamine tema sünnipäeval.
·
Kingituse kraadi
kaitsmise või suurema koolituse läbimise puhul.
·
Meene ümmarguse
numbriga tööstaaži täitumisel.
See kõik ju maksab!
Jah, mitte miski siin elus ei ole tasuta. Kuid
tunnustamiseprogrammist saadav (rahaline)tulu kaalub tihtipeale üle selle kulu.
Tunnustamisprogramm säästab teile raha järgmisel moel:
·
motiveeritud töötaja on produktiivsem,
·
ta on ettevõttele ka lojaalsem,
·
te hoiate
kokku värbamis- ja koolituskuludelt.
Vale on arvata, et kingituse väärtus on võrdeline töötaja
lojaalsusega. Oma kogemustele tuginedes saame välja tuua orienteeruvad
kingituste rahalised suurusjärgud, mida mitmed meie partnerid järgivad:
·
Kontaktimeene: 0,5–2 eurot.
·
Meene alustavale töötajale: 5–10 eurot.
·
Meene sünnipäevaks: 5–15 eurot.
·
Kingitus kraadi kaitsmise puhul: 50–300 eurot.
·
Staažimeene: 100–500 eurot.
Nagu näha ei ole siin tegemist hirmkallite väljaminekutega. Hoopis olulisem on töötajale pakutav emotsioon ja talle langeva tunnustuse osaliseks saamine.
Kokkuvõtteks
Oma pikaaegsete klientide kogemusele toetudes saame öelda, et
selline programm toob positiivseid tulemusi. Soovitame kindlasti aga programmi
väljatöötamise protsessi haarata nii personaliosakonna kui võimalusel ka
töötajad ise!
Kui vajate abi programmi väljatöötamisega, andke julgelt
märku!
Tarku kingivalikuid soovides!
Häid ideid reklaamkingituste
valimise kohta saab veel sellistest lugudest:
8
põhilist viga, millest reklaamtoodete kasutamisel hoiduda
7
tüüpilist viga firmakingituste ja ärikingituste tegemisel
Kuidas
reklaamkingituste abil müüki kasvatada?
Reklaamkingitused,
mis tegelikult ka töötavad!
Kuidas
firmakingituste tellimisel säästa aega ja raha?
Kuidas
mõõta reklaamkingituste tasuvust?