Firmakingitused aitavad meeskonda motiveerida
Meeskonnatöö korraldamine eriolukorras oli firmadele päris korralik katsumus ning olukord on keeruline ka peale eriolukorra lõppu. Järjest enam on kasutusele võetud nn hübriidtöökorraldus, mille puhul üks osa meeskonnast töötab kontoris ja teine osa teeb kaugtööd. See seab löögi alla nii meeskonna juhid kui ka personalitöötajad, sest laialiasuva meeskonna ühtsuse hoidmine ja töiselt konstruktiivse õhkkonna säilitamine neis tingimustes ei ole just ülemäära kerge ülesanne.
Julgeme väita, et selles kriisis jäid kaotajateks nn passijad, teisisõnu firmajuhid, kes ootasid tavaolukorra taastumist. On ilmselge, et teatud valdkondades taastumist ei pruugigi tulla ning tuleb läbi viia muudatused, mis aitaksid meeskondadel olla paremini ettevalmistatud kaugtöö tingimusteks ja juhtidel tulemuslikumalt juhtida. Peamised märksõnad siin on planeerimine, kaardistamine, analüüs, digitaliseerimine ja meeskonna omavahelise usalduse taastamine.
Paljud ettevõtted peavad oma ärimudeli üle vaatama ja uuesti üles ehitama, mis tähendab pingelist tööd kogu meeskonnale. Ees võivad oodata ka palgakärped ja koondamised, mis omakorda lisab pingeid ja kahandab usaldust tööandja vastu.
Kõige tähtsam on taastada usaldus!
Kuidas seda kõige tulemuslikumalt teha, kui suhtluskanalid on peamiselt digitaalsed, sest enamik meist töötab kontorist eemal ning kollegiaalsete lähikontaktide hulk on piiratud? Suure tõenäosusega kehtib ka 2+2 reegel aasta lõpuni või veelgi kauem. Kuna igasuguste firmaürituste ja pidude korraldamine on sellel aastal pehmelt öeldes keeruline, siis muutub väga oluliseks töötajate kingituste programm – hetkeolukorras on kõige kergem meeskonna ühtsust alal hoida firmakingituste abil.
Ajalooliselt on ühed parimad meeskonnatunde rõhutajad olnud vormirõivad või tööriided. Tänapäeva kantuna on firmatekstiil ehk ühtsed reklaamrõivad need, mis on pidevalt pildil ja aitavad kinnistada meeskonnatunnet. Olgu nendeks siis logoga T-särgid, embleemiga nokamütsid, torusallid, pusad, fliisid, softshell jakid , termotassid või ettevõtte sümboolikaga poekotid. Ühtsustunnet tugevdavad firmakingitused on ka mitmesugused praktiliselt kasutatavad esemed, näiteks kodutarbed või siis nutikad töölauavidinad.
Oluline on siin siin meeles pidada, et kingitav reklaamtoode peaks olema vajalik, innovaatiline ja väga positiivse sõnumiga, mis iseloomustab just teie ettevõtet. Reklaamkingitus või pisimeene peaks edasi andma ainult häid emotsioone, näiteks ei tohiks see olla lohakalt valitud või siis vastupidi, liiga hinnaline, sest see omakorda võiks keerulistel aegadel kingisaajat haavata. Eriti juhul, kui tööandja peab töötajatele koondamisteateid saatma või sisse viima palgakärpeid. Kuidas me käitume oma meeskonnaliikmetega täna, mõjutab tööandja kuvandit väga pikalt. Seetõttu peaks kingitus töölt lahkujale olema pigem sümboolne, kuid julgustava sõnumiga, et me ootame sind alati tagasi.
Olgem loomingulised!
Meeskonna ühtsust aitavad säilitada kõik reklaamtooted, millel on praktiline väärtus ning mis on personaliseeritud. Näiteks nimelised termosed, kohvikruusid, trendikas seljakott, sülearvutikott või pehme pleed.
Siinkohal teile mõned ideed, kuidas vahvate ühendavate tegevustega hoida ülal motivatsiooni:
- Erinevad meeskonnatööd edendavad mängud. Näiteks saadate igale töötajale koju teie firma logo või innustava sõnumiga varustatud mängu, mis aitab meeskonnal ette valmistuda veebipõhiseks koosolekuks.
- „Tee ise-reklaamkingitus“ (kruus, T-särk, pulgakomm jmt) komplektid. Siin on väga oluline, et tiimijuht oleks kaasatud protsessi näiteks videoõpetusega, näidates visuaalselt, kuidas reklaamtoode valmis teha.
- Samuti on nn aardejaht on põnev viis töötajate motiveerimiseks. Näiteks võib kasutada pakiautomaate, saates aardejahi käigus töötajale erinevaid firmakingitusi Eesti eri kohtadesse.
- Vaba aja veetmiseks mõeldud firmakingitused. Sel puhul on hea teada, millised on meeskonnaliikmete hobid ja mis iga inimest motiveerib. Kui näiteks mõnel töötajal on sarnane hobi, siis tekitada omavaheline võistlusmoment ning auhinnaks võitjale väike firmameene.
- Spordiväljakutsed. Paljud firmad juba kasutavad selliseid aktiivsusväljakutseid, kuid protsessi saab viia uuele tasemele läbimõeldud auhindadega ja võistlusmomendi loomisega.
- Uute oskuste väljakutse. Tööandjal on lihtne motiveerida töötajaid erinevate meenetega omandama vajalikke uusi oskusi, mis aitavad juhil paremini tööprotsessi korraldada. Sel puhul on oluline meeskonna juhil eelnevalt leida just need digitaalsed kursused või koolitused, mis hõlbustavad töötamist eriolukorras. Uued oskused ei peagi olema otseselt tööga seotud. Iga uus oskus muudab töötaja enesekindlamaks, mis hiljem kajastub ka töötulemustes.
- Sisuloome väjakutse. Teie töötajad esindavad kõige paremini oma ettevõtet, luues materjali, mida saab kasutada erinevates digitaalsetes kanalites. Oluline on lisada sisule juurde fotod või videod, kus töötajad kasutavad oma firma logoga reklaamtooteid.
- Uute võimaluste väljakutse. Iga tööandja soov on, et tema meeskond mõtleks loominguliselt „kastist välja“, luues uudseid lahendusi ja otsides innovaatilisi võimalusi. Firmakingitustega saab selliseid ühiseid väljakutseid toetada ja soodustada.